Wednesday, November 30, 2011

Hidup Seorang Budak UIA: Bau Badan

Assalamualaikum,

Hari ni nak membebel sket la.. Tadi aku pi makan kat Cafe Ali (baca: cafe aku) , yg mana cafe paling best dalam UIA. Diakui ramai dari Habsah sampai ke Salahuddin. Aku beli nasik, ayam goreng (baca: KFC) n coleslaw. Excited sungguh aku lepas bayar tu. Dari pagi lagi x makan. Pastu berlari-lari kebapaan la ke kaunter air utk membeli secawan air anggur berais (baca: Ribena) yg mmg menjadi feveret aku. Sambil la beratur tu, aku disapa aroma yang sangat memualkan (baca: BAU LOJI), rasa nak muntah pun ade. Tengok kat belakang, sorang mamat black ngah beratur sambil tangan diangkat2 melebihi paras bahu memanggil akak jual air tu. "Mango banana sister!! Mango Banana!!" Dia menjerit2 penuh kehausan tanpa mempedulikan aku yang hampir pengsan, mulut berbuih dan mata terbuntang meminta ehsan dilepaskan dari seksa neraka dunia ittew.

Iced Mango Banana sister!!!

Aku yang dibawah...

Inilah 1 kelemahan jika anda x cukup inci (baca: tinggi lampai) dan menuntut di UIA (baca: Oxford). Jika anda berasa hanya mampu setinggi Zami Ismail, sila batalkan niat nak belajar kat UIA. Ni baru kat cafe, dlam bas lagi la plak. Macam2 campuran, lagi hebat aromanya.

Menda ni x jadi masalah sebenarnya, kalau dorg kenal apa tu Rexona, Right Guard, Safi, Old Spice High Endurance (yg ni bagus), or Adidas, Brylcream, etc. Ni dah la deodorant x pakai, perfume jauh skali. Sekali lalu sebelah berpinar mata rasanya. Menda ni bukan terhad kat lelaki saja. Pompuan foreigner pun sama. Pernah skali aku lalu di belakang minah black ni, bau cam xmandi 2bulan sambil tidur ngan kambing. Pengotor!

If you're not a foreigner, and still was-was pasal bau badan korg, cuba try step ni:

1) Berdiri depan cermin besar dlam bilik korg tu, admire diri sendiri dulu, puji2 sket bagi mengembangkan mana yg patut.
2) Panggil roomate korg, suh cium ketiak korg. Kalau dia hidup lagi lepas tu, tahniah, ketiak anda wangi. Lau dia pitam, hidung berdarah, muntah hijau keluar asid perut, sambil menyumpah seranah anda 1 keturunan, sila panggilkan ambulan cepat2 sambil mengenakan deodorant. Anda tidak mahu menjadi pembunuh bersiri, bukan?

Buat camni...

My message, kenal la diri anda. Kalau sedar diri bau tu hazab, pakai r perfume n deodorant banyak2, supaya x menyusahkan orang laen. Sebelum orang fire kat atas muka, baek kau ubah sendiri. Betul x?

Thanks for reading. Bye2 =) 

0 comments:

Post a Comment

yg ensem dan cantik....?