Monday, June 13, 2011

Welcome to Chubbytown!!

ngehehe... Assalamualaikum..

Tahu nape aku tersengih?? Sbb tgk kat blog Nenek Kebayan Buncit gambar aku terpampang dia wat single post. Sangat cilake. Tp xpe.. hari masih panjang. Aku bukanlah seorg keyboard warrior. X pandai nk kenakan orang dlam blog ni. Lagipun blog aku ni bukan la blog mencerca org, except for her la. ngeahahaha.. (Padahal laptop aku rosak, gambar dia semua dalam tuh).

Menjawab pertanyaan Nenek tua ni jugak, aku membuat la post ni dengan gigih. Perkenalkan, my babies.



Name: Sue Sylvester.
Sex: Female
Type: Pygmy African Hedgehog.
Age: 3 months old
Color: Cinnanot (Cinnamon + Apricot)
Behavior: Undetermined. Sometimes ok, sometimes grumpy (masa datang bulan kot).


Name: Emma Schuester
Sex: Female though doubted
Type: Abbysinian Guinea Pig
Age: 4-5 months
Color: Brown and White (As the pic)
Behavior: Sangat manja, especially masa mintak makan. 
Though da duduk ngan jantan da sebulan, masih x menunjukkan tanda2 pregnant.


Name: Will Schuester
Sex: Male
Type: Abbysinian Guinea Pig
Age: 4-5 months old
Color: Brown and White. Mostly white.
Behavior: Agak liar kalau nak banding ngan Emma. This is probably because we though he was pregnant at first, because of his huge tummy and he has tits. That's before I realised that ALL guinea pigs, MALE n FEMALE, have tits. So, we didn't handle him quite often.

THE TRIPLETS

These Triplets baru sampai semalam, bought by my brother.






Also Abbysinian Guinea pigs. Dorg ni babies lagie. Baru sebulan. Baru lepas bercerai susu. 
Ada 2 betina, sekor jantan (yang 3 colors) tu. Dorg ni agak feral lagie, masih takut2 ngan orang. 
Tapi bila aku naek atas jea nk tengok dorg, mesti dorg berdiri ngan hind leg sambil menyanyi lagu Wonder Pets. Aku x sempat lagie bagi nama kat dorg, sebab baru lagi, so aku letak The Triplets la je ea.

YANG DA ARWAH


Name: Api
Sex: Female
Type: Syrian hamster
Age: 4 months top
Behavior: Agak manja jugak, x pernah gigit aku. Tapi da sampai ajal nak wat camne.


Name: Semut
Sex: Male (Laki Api)
Type: Syrian Hamster
Age: 4 months top
Behavior: Walaupun x pernah menggigit, tapi kuat berjalan. Hilang masa ngah picnic.



Name: Unknown
Sex: Unknown
Type: Syrian Hamster
Age: 3 weeks
Behavior: Unknown.


Name: Unknown
Sex: Unknown
Type: Syrian hamster
Age: 3 weeks.
Behavior: Unknown.

Selain Semut, yang laen semua mati di'ngap' kucing yang bengap! Semua terjadi masa aku balik kampung, preparing for my uncle's wedding. Then my father called and said they escaped and being eaten by cat. Api was found at the bottom of aquarium with a bite mark on her back. 

So, that's it. Itu semua yang aku ada. Oh, kenapa Chubbytown?!! Sebab masa aku dapat dulu, dorg semua kurus2, macam x cukup mkan, kecuali Sue. And sekarang, bapak gedabak da. Buncit2 belaka. Dorg la yang motivate aku kasi kurus skang ni,.. haha.. Tapi seyes, aku x pernah bosan maen ngan dorg. Tengok dorang makan pun seronok jea. Kadang2 aku cucuk2 dorg ngan rumput. Oh yea... Dorg sangat suka makan rumput2 segar yang banyak kat belakang rumah aku! So, every morning when there's chaos in the house people busy preparing for works n school, aku keluar kutip rumput kat belakang. 

Jangan tanye aku apa motif bela menatang ni. Aku suke!! Tu je la..

Ok, that's all for today. I'll be back with more pet stories ea.. hehe.. =)

1 comments:

cely said...

AHHH COMEL GILAAAAA WEHHHH! XD

Post a Comment

yg ensem dan cantik....?